İBNİ TEYMİYYENİN RAFİZİLERİ ELEŞTRİRKEN YAPTİĞİ İFTİRALAR VE BU İFTİRALARİN RAFİZİ KAYNAKLARİ NEZDİNDE İNCELENMESİ BABİ..!

Az çok şiileri taniyanlar İbni Teymiyye iddialarinin asilsiz olduğunu anlayacaktir ama biz yinede şii kaynaklari işiğinda ibni Teymiyyenin iddialarini analiz ederek gerçeği göstermeye çalişacağiz.

واليهود تزول عن القبلة شيئا وكذلك الرافضة

yahudiler namazda kıbleden dönerler, rafizilerde namaz zamanı kıbleden dönerler

ibni Teymiyye, “Minhacus sünne”, cild 1, sayfa 10

hakikatte ise:Şii kaynaklarda bu şekildedir

“Mekke-i Muazzama’da bulunan Kâbe evi, kıbledir. Namaz tam olarak ona doğru kılınmalıdır…”

Şeyh Müfid , “el Muğni”, sayfa 93
Seyyid Humeyni , “Tevzihul Mesail”, mesele 776

واليهود تبغض جبريل ويقولون هو عدونا من الملائكة وكذلك الرافضة يقولون غلط جبريل بالوحي على محمد صلى الله عليه وسلم

Yahudiler Cebraile a.s düşmandırlar ve “O meleklerden bizim düşmanımızdır” derler. Rafizilerde “Cebrail bizim düşmanımızdır, çünkü O risaleti Aliye getireceğine Muhammede getirmiştir” diyorlar

ibni Teymiyye, “Minhacus sünne”, cild 1, sayfa 10

hakikatte ise:

…Ebu’l-Hasan el-Mevsilî, Ebu Abdullah (Cafer Sadık aleyhisselâm)’dan şöyle rivayet etmiştir: Yahudi bilginlerden biri Emir’ül-Mü’minin (Ali aleyhisselâm)’ın yanına geldi ve dedi ki: Ey Mü’minlerin Emiri! “Rabbin ne zaman var oldu?” Dedi ki: «Anan sensiz kalasıca! Ne zaman olmadı ki, ne zaman var oldu? Diye sorulsun? Benim Rabbim, önceden önce, öncesiz vardı, sonradan sonra, sonrasız vardır. Sonluğunun sonu, sınırı yoktur. Sonlar O’nda son bulur. O, her şeyin sonudur.» Yahudi dedi ki: Ey Mü’minlerin Emiri! Yoksa sen nebi misin? Dedi ki: «Yazıklar olsun sana! Ben, ancak Muhammed (sallALLAHu aleyhi ve âlihi)’nin. Kullarından bir kulum (velimdir, bağlılarından biriyim).»

Allame Kuleyni , “El Kafi”, Tevhid kitabı, hadis 237 ve 240

واليهود يؤخرون الصلاة إلى اشتباك النجوم وكذلك الرافضة يؤخرون المغرب إلى اشتباك النجوم

Yahudiler, namazı yıldızlar görününceye kadar erteliyor, Râfızîler de akşam namazını yıldızlar çıkıncaya kadar geciktiriyorlar.

ibni Teymiyye, “Minhacus sünne”, 1/10

hakikatte ise:

(akşam namazının vakti) Akşam, güneşin batışından sonra doğu tarafında görülen kızartının kaybolduğu zamandır.

Şeyh Tusi , “en Nihaye”, sayfa 59
Seyyid Humeyni , “Tevzihul Mesail”, mesele 735

Gördüğünüz gibi İbni Teymiyye eleştiri yaparken ister Ehli sünnet olsun isterse rafizi olsun asilsiz iddialar yapmaktadir….

Categories: Ibn Teymiyye | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: