İBNİ TEYMİYYENİN YANLİŞ İDDİASİ….!

Değerli kardeşlerimiz,Bu konumuzda İbni Teymiyye iddiasini ve bu iddianin geçersizliğini gerçekler işiğinda sizlerle paylaşacağiz

حَدَّثَنَا أَبُو أُمَيَّةَ ثَنَا عُبَيْدُ اللَّهِ بْنُ مُوسَى الْعَبْسِيُّ ثَنَا الْفُضَيْلُ بْنُ مَرْزُوقٍ عَنْ إبْرَاهِيمَ بْنِ الْحَسَنِ عَنْ فَاطِمَةَ بِنْتِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَسْمَاءَ بِنْتِ عُمَيْسٍ قَالَتْ :
{ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ أُوحِيَ إلَيْهِ وَرَأْسُهُ فِي حِجْرِ عَلِيٍّ فَلَمْ يُصَلِّ الْعَصْرَ حَتَّى غَرَبَتْ الشَّمْسُ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ صَلَّيْتَ يَا عَلِيُّ قَالَ : لَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ اللَّهُمَّ إنَّهُ كَانَ فِي طَاعَتِك وَطَاعَةِ رَسُولِك فَارْدُدْ عَلَيْهِ الشَّمْسَ قَالَتْ أَسْمَاءُ فَرَأَيْتُهَا غَرَبَتْ ثُمَّ رَأَيْتُهَا طَلَعَتْ بَعْدَ مَا غَرَبَتْ }

Esma binti Umeys (r.a.) olayı şöyle anlatıyor: ‘Hayber’in es-Sahba semtinde idik. Resulullah’ın (a.s.m.) mübarek başı Hz. Ali’nin kucağındayken kendisine vahiy geldi. İmam Ali ikindi namazını Güneş batıncaya kadar kılamamıştı. Resulullah’tan (a.s.m.) o vahiy hali geçtikten sonra şöyle buyurdu: ‘Ya Ali, ikindi namazını kıldın mı?’ İmam Ali ‘Hayır, kılmadım ya Resulullah’ dedi. Bunun üzerine Resulullah (a.s.m.): ‘Allahım! O şüphesiz Senin ve Resulünün hizmetindeydi. Güneş’i ona geri çevir.’ Güneş’in o halini gördüm. Battıktan sonra tekrar doğdu. Dağların ve yerin üzerinde durdu

(Imam Tehavi,Müşkil el Esaar cilt 4 sayfa 385,Kadi iyad eş-Şifâ cilt 1 sayfa 176)

İbni Teymiyye İddia ediyor ki:

قد ذكره طائفة كالطحاوي والقاضي عياض وغيرهما وعدوا ذلك من معجزات النبي صلى الله عليه وسلم لكن المحققون من أهل العلم والمعرفة بالحديث يعلمون أن هذا الحديث كذب موضوع

Bu hadis Tehavi ve kadi Iyaz tarafindan nakledilmiş ve Peygamberin(s.a.s) mücizelerine ait edilmiştir.Hadis ilminde bilgi ve marifet sahibi olan biri bu hadisin nasil bir yalan ve uydurma olduğunu bilir (Minhacus Sunne cilt 8,sayfa 165)

Gerçekten bu hadis uydurmamidir yoksa sahihmidir?Bunu gerçekler işiğinda analiz edelim

Hadis sahihtir(Mecmua uz zevaid,cilt 8,sayfa 525)

Bu hadis Teberani,İbni Şahin,İbni Mendahin kriterlerine göre sahihtir(El Hesasisül Kübra,cilt 2,sayfa 137)

Hadisin ricali sahihtir(İmam El Muglatai,el işaret ila sirat el Mustafa sayfa 140)

Hadis sahihtir(Umdatil kari şerhul buhari,cilt 15 sayfa 43)

Kadı Iyaz, eş-Şifa bi-Ta’rif Hukukı’l-Mustafa kitabında Allah’ın; Rasûlü (s.a.v) eliyle ortaya koyduğu delil ve mucizeler le ilgili dördüncü babında, Ayın yarılması ve Güneşin batışının ertelenmesi faslında bu hadisin “sahih” olduğunu ifade etmek tedir.

İbn Hacer daha sonra şöyle demiştir:

“Tahavî, ebMu’cemiVh Kebir sahibi Taberanî, Hakim ve Deîâil sahibi Beyhakî, Esma bin Umeys (r.anha)’dan şu hadisi rivayet etmişlerdir: “Peygam berimiz (s.a.v), Hz. Ali’nin dizinde uyuyup da Hz. Ali ikindi namazını geçirince güneş iade edildi. Hz. Ali (r.a) namazını kıldıktan sonra battı.” Bu hadis, son derece üstün bir mucize dir.

Kevserî Makaîâf ta (s.470) Tahavînin Eserleri başlıklı makalesinde bu hadisin tariklerini derleyip hadisin sahih olduğuna hükmetmişlerdir.

İbn Arrak Tenzihti ş-Şeriati’1-Merfûa’da (1/378-382)-sahihtir demistir

Sehavî el-Makasıdü’l:Hasene’de (s.226),-sahihtir demistir

Süyûtî el-LeâliTMasnûa’da. (1/336-341)-sahihtir

İmam Tahavî: Müşkilü’l-Âsâr’da (2/8-11)-sahihtir

Bu hadis Peygamberin(s.a.s) mücizlerinin baliğ göstergelerinden biridir(fethul bari,cilt 6,sayfa 347)

Hadisin ravi zinciri sahihtir(Haşiye Reddül muhtar,cilt 1,sayfa 389)

Hadis Sahihtir(Es-Sevaikul muhrika,sayfa 161)

Aclûnî Keşfü’î-Hafâ’da (1/516) Raddü’ş-Şems konusunda-hadis hasendir

Hadis Hasendir(İmam El Kastalani,cilt 2,sayfa 529)

İmam Celaleddin suyuti(rah) ve Yusuf el Salihi(rah) bu hadisin dogrulugunu ispat eden 2 mustakil kitap yazmişlardir.Kitablarin ismi

كشف اللبس فى حديث رد الشمس
&
مزيل اللبس من حديث رد الشمس

-dir

İbni Teymiyye Rafizileri eleştirirken bazen Hz.Alide(r.a) de kusurlar bulmağa çalişti(Lisanul Mizan,cilt 6,sayfa 390)

İbni Teymiyyenin her cümlesinde Hz.Aliye(r.a) buğz ediyordu bundan dolayidir ki o,bu hadisi reddetmektedir(Havi fi sirat et Tahavi,sayfa 27)

Gördüğünüz gibi İbni Teymiyyenin iddiasi yanliştir ve Hadis uydurma ve yalan değil sahihtir

Categories: Ibn Teymiyye | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: