Imam Ebu Hanife Ve Şefaat bahsi…!

İmam Ebu Hanife, Numan bin Sabit El Kufi(r.a) (80-150 h/ 699-767 m) kaleme aldiği “El Kasidatun Numaniyyə fi Medhi hayril Beriyye” (ve ya “El Kasidatun Numaniyyə fi Medhin Nebi”) adlı kasidesinde buyuruyor ki:

فإذَا سَكَتُّ فَفِيك صَمْتي كُلُّه _____ وإذَا نَطَقْتُ فمَادِحًا عَلَيْكَاوإذَا سَمِعْتُ فَعَنْك قَوْلاً طَيِّبًا _____ وإذَا نَظَرْتُ فَما أرَى إلاكَا

يا مَالِكِي كُنْ شَافِعِي في فَاقَتِي ______ إنِّي فَقِيرٌ في الوَرَى لِغِنَاكَا

يا أكْرَمَ الثَقَلَيْنِ يا كَنْزَ الغِنَى _____ جُد لِي بِجُودِكَ وأَرْضِنِي بِرِضَاكَا

أنا طَامِعٌ بالجُود مِنْكَ _________ ولمْ يَكُنْ لأبِي حَنِيفَة في الأنَام سِوَاكَا
44. Susduğum zaman bütün susmam senin hakkındadır
konuştuğum zaman seni överek konuşurum. Dinlediyim zaman senden güzel söz dinliyorum
Bakdığım zaman senden başkasını görmüyorum

46. Ey benim sahibim! İhtiyaclarım hakda benim şefaətçim ol!
Çünki, ben insanlar arasında senin zenginliğine muhtaç biriyim

47. Ey insanların ve cinlərin en kərimi! Ey zenginlik hazinesi!
Lütfünle bana karşı lütfkar ol, beni rızanla razı et!

48. ben senden gelecek lütfə susadim
Ebu Hanifenin insanlar içinde senden başka kimsesi yokdur.
Kaynaq: Ebu Hanife: El Kasidatun Numaniyyə: 44 – 48 – ci satirlar.
İstanbul (1268, 1279, 1298, 1320), Misir, Hindistan.

(46-ci satira dikkat edin)
gördüyünüz gibi koca İmam Ebu Hanife(Allah ondan razi olsun) bile Resulallahdan(s.a.s) şefaat istiyorda şimdi kalkmiş günümüz haricileri olan vehhabiler buna şirk diyor.heyhat.şimdi akidenize göre İmam Ebu Hanifedemi şirk etti?

Categories: tevessul-teberruk-istigase | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

