VEHHABİ ALBANİN ÇELİŞKİLERİ SİLSİLESİ…!

Vehhabi toplumunun büyük şeyh adlandirdiği,ehli sünnet kaynaklarina dil uzatan Albanin çelişkilerini görmektesiniz.Vehhabilerin içler acisi bozuk mezheplerini kendi kaynaklari işiğinda aydinlatmaya ve kendi alimlerini kendi kaynaklari ile analiz etmeye devam ediyoruz..

*Albani (silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, cilt 2/səh 476) adli kitabinda “Ebubekr(r.a) bendendir,bende ondanim” hadisinin “Hilye”-de olmadigini iddia ediyor

cevab:bu Elbanin açik yalanidir.bu hadis (Hilye , 4/73!”)-de bahsedilmişdir

*El Albani kendinin (“silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 1/638 no. 365, “) kitabinda Yahya bin Malikin 6 esas hadis alimi tarafindan redd edildiyini ve tehdib,teqrib veya tehdib kitablarinda kayd edilmediyini söylüyor

cevab:Bu açiq iftira ve yalandir,İmam Hacər El Askalani Yahya bin Maliki kendi kitabinda,”Ebu Eyyub El Meraaci ” lakabi ilə kaydetmişdir( Tahdib el-Tahdib 12/19)

*Hz.Aişe(r.a):Kim söylese ki,Resulallah(s.a.s) ayak üste abdest bozuyor inanmayin,o oturmadikca abdestini bozmazdi(Tirmizi,Nesai)-Albani (Mişkat el-Masabih cilt 1/sayfa 117) adli kitabinda bu hadisi zayif saydiği halde (Mişkat el-Masabih ,cilt 1 sayfa 345 no 201) -da kendiyle çelişerek səhih saymişdir.

*Cuma namazı kilmak; köle, kadın, cocuk, hasta haric, her Müslumana farzdır(Ebu Davud)-El Albani bu hadise (Mişkət Əl Məsabih cilt 1 səh 434 )-də zayif dediyi halde (İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 3/54 no 592)-da Sahih diyor

*Ebu Bureyde :”……..Resulallah(s.a.s) dedi:neden seni cehennem ehlinin zinetini kullaniyor olarak görüyorum(demir yüzük anlaminda)?”(Nesai 8/172)-El Albani (Sahih al-Jami wa Ziyadatuh, 5/153 no. 5540″)-da bu hadise sehih dediyi halde,(“Zaif el-Nisai, sah 230“)-da zayifdir diyor

*Kenan Ibn Abdullah En-Nehmi-El Albani onun hakkinda(silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 3/481)-kitabinda Hasen(doğru),( Silsiletu’l-ehadisi’z-zaife, 4/282)-də isə zayif ravidir diyor

*Hişam Ibn Saad-El Albani (“silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 1/325″) kitabinda: Hişam İbn Saad güçlü ravidir diyor,ama (İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 1/283)-də kendiyle çelişerek diyot ki:”Hişam İbn Saadin zihni zayif idi”

*Ali Ibn Said El-Razi-El Albani onu (“İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 7/13″) kitabinda zayif,( silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 4/25)-da ise güçlü ravi saymiştir

*Rişdin Ibn Saad-El Albani onu (“silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 3/79) güçlü,( Silsiletu’l-ehadisi’z-zaife, 4/53)-da ise zayif ravi saymiştir.

İbrahim İbni Hani-El Albani onu (silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 3/426)-da güçlü,( Silsiletu’l-ehadisi’z-zaife, 2/225)-da isə zayif ravi saymiştir

Mace İbn El Zubeyir-El Albani (İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 3/242)-da onu zayif,( silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 1/613)-də isə onu güçlü ravi saymiştir

Utbe İbn Hamid El Zabi-El Albani onu (İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 5/237)-də zayif,(“ silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 2/432)-da ise güçlü ravi saymiştir.

Ömer İbn Ali El Mükaddemi-El Albani onu ( “silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 2/259)-də güçlü,( silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 1/371)-da ise zayif ravi saymiştir

Esed ibn İshak İbni Sad-El Albani onu,”( İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 2/228″)-zayif,(“ silsiletu’l-ehadisi’s-sahiha, 1/450″)-da ise güçlü ravi saymiştir

El İcla İbn Abdullah El Kufi-El Albani onu,( İrvau’l-galil fi tahrici ehadisi Menari’s-sebil, 8/7)-də güçlü,( Silsiletu’l-ehadisi’z-zaife, 4/71) isə zayif ravi saymiştir

Photo: VEHHABİ ALBANİN ÇELİŞKİLERİ SİLSİLESİ...!</p>
<p>Vehhabi toplumunun büyük şeyh adlandirdiği,ehli sünnet kaynaklarina dil uzatan Albanin çelişkilerini görmektesiniz.Vehhabilerin içler acisi bozuk mezheplerini kendi kaynaklari işiğinda aydinlatmaya ve kendi alimlerini kendi kaynaklari ile analiz etmeye devam ediyoruz..</p>
<p>*Albani (silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, cilt 2/səh 476) adli kitabinda “Ebubekr(r.a) bendendir,bende ondanim” hadisinin “Hilye”-de olmadigini iddia ediyor</p>
<p>cevab:bu Elbanin açik yalanidir.bu hadis (Hilye , 4/73!”)-de bahsedilmişdir</p>
<p>*El Albani kendinin (“silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 1/638 no. 365, “) kitabinda Yahya bin Malikin 6 esas hadis alimi tarafindan redd edildiyini ve tehdib,teqrib veya tehdib kitablarinda kayd edilmediyini söylüyor</p>
<p>cevab:Bu açiq iftira ve yalandir,İmam Hacər El Askalani Yahya bin  Maliki kendi kitabinda,”Ebu Eyyub El Meraaci ” lakabi ilə kaydetmişdir( Tahdib el-Tahdib 12/19)</p>
<p>*Hz.Aişe(r.a):Kim söylese ki,Resulallah(s.a.s) ayak üste abdest bozuyor inanmayin,o oturmadikca abdestini bozmazdi(Tirmizi,Nesai)-Albani (Mişkat el-Masabih cilt 1/sayfa 117) adli kitabinda bu hadisi zayif saydiği halde (Mişkat el-Masabih ,cilt 1 sayfa 345 no 201) -da kendiyle  çelişerek səhih saymişdir.</p>
<p>*Cuma namazı kilmak; köle, kadın, cocuk, hasta haric, her Müslumana farzdır(Ebu Davud)-El Albani bu hadise (Mişkət Əl Məsabih cilt 1 səh 434 )-də zayif dediyi halde (İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 3/54 no 592)-da Sahih diyor</p>
<p>*Ebu Bureyde :”……..Resulallah(s.a.s) dedi:neden seni cehennem ehlinin zinetini kullaniyor olarak görüyorum(demir yüzük anlaminda)?”(Nesai 8/172)-El Albani (Sahih al-Jami wa Ziyadatuh, 5/153 no. 5540″)-da bu hadise  sehih dediyi halde,(“Zaif el-Nisai, sah 230“)-da zayifdir diyor</p>
<p>*Kenan Ibn Abdullah En-Nehmi-El Albani onun hakkinda(silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 3/481)-kitabinda  Hasen(doğru),( Silsiletu'l-ehadisi'z-zaife, 4/282)-də isə zayif ravidir diyor</p>
<p>*Hişam Ibn Saad-El Albani  (“silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 1/325″) kitabinda: Hişam İbn Saad güçlü ravidir diyor,ama (İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 1/283)-də kendiyle  çelişerek  diyot ki:”Hişam İbn Saadin zihni zayif idi”</p>
<p>*Ali Ibn Said El-Razi-El Albani onu (“İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 7/13″) kitabinda zayif,( silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 4/25)-da ise güçlü ravi saymiştir</p>
<p>*Rişdin Ibn Saad-El Albani onu (“silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 3/79) güçlü,( Silsiletu'l-ehadisi'z-zaife, 4/53)-da ise zayif ravi saymiştir.</p>
<p>İbrahim İbni Hani-El Albani onu (silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 3/426)-da güçlü,( Silsiletu'l-ehadisi'z-zaife, 2/225)-da isə zayif ravi saymiştir</p>
<p>Mace İbn El Zubeyir-El Albani (İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 3/242)-da onu zayif,( silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 1/613)-də isə onu güçlü ravi saymiştir</p>
<p>Utbe İbn Hamid El Zabi-El Albani onu (İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 5/237)-də zayif,(“ silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 2/432)-da ise güçlü ravi saymiştir.</p>
<p>Ömer İbn Ali El Mükaddemi-El Albani onu ( “silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 2/259)-də güçlü,( silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 1/371)-da ise zayif ravi saymiştir</p>
<p>Esed ibn İshak İbni Sad-El Albani onu,”( İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 2/228″)-zayif,(“ silsiletu'l-ehadisi's-sahiha, 1/450″)-da ise güçlü ravi saymiştir</p>
<p>El İcla İbn Abdullah El Kufi-El Albani onu,( İrvau'l-galil fi tahrici ehadisi Menari's-sebil, 8/7)-də güçlü,( Silsiletu'l-ehadisi'z-zaife, 4/71) isə zayif ravi saymiştir
Categories: Vehhabi Fitnesi | Leave a comment

Post navigation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: